آیفون 7 - آی تی دان

کاهش فروش اولیه آیفون 7 و 7 پلاس در مقایسه با نسل پیش

در آخرین روز اولین هفته فروش و عرضه آیفون 7 و 7 پلاس موسسه تحقیقاتی GFK یک گزارش جدید در مورد کاهش فروش اولیه آیفون 7 و 7 پلاس در مقایسه با آیفون 6 و 6 پلاس در سال گذشته ارائه داد که این میزان کاهش برابر است با 25 درصد کاهش نسبت به نسل قبل در مدت زمان یکسان ، که درصد قابل توجه ای هست . برای آگاهی بیشتر با سایت آی تی دان همراه باشید .

تصویر آیفون 7 و 7 پلاس

آیفون 7 و 7 پلاس - آی تی دان

این اولین باری نیست که این موسسه آلمانی گزارش های نه چندان جالبی در مورد اپل و سهام داران این شرکت منتشر کرده است . سال پیش نیز این موسسه گزارشی با نگاه و بررسی کانال های فروش برای آیفون 6 و 6 پلاس ارائه داد که براساس آن میزان فروش این دو گوشی به اندازه ای که مدیر اپل ، تیم کوک ، می گوید نیست و کمتر از آن می باشد .

گزارشی تازه از دیجی تایمز (Digitimes) منتشر و ارائه شده که گزارش موسسه GFK را تایید می کند . براساس این گزارش اپل سفارش تراشه های مورد نیاز آیفون 7 و آیفون 7 پلاس را کاهش داده است . اطلاعاتی که در این گزارش آمده است ، نشان دهنده این می باشد که اپل در سه ماهه سوم سال جاری سفارش 50 میلیون تراشه ، در سه ماهه چهارم سال جاری سفارش 45 میلیون تراشه و در سه ماهه اول سال 2017 سفارش 35 الی 37 میلیون تراشه را داده است . با نگاه به این ارقام متوجه خواهیم شد که در سه ماهه اول سال 2017 میزان سفارش تراشه ها با کاهش 20 درصدی مواجه هست .

گفته می شود که اپل می خواهد در سال 2016 بیش از 100 میلیون دستگاه آیفون 7 و آیفون 7 پلاس ارائه دهد اما با توجه به گزارش فوق که حدود 80 الی 85 میلیون دستگاهی که سازندگان برای اپل در نظر گرفته اند ، این تعداد دستگاه که اپل پیش بینی کرده بیشتر از مقداری هست که سفارش داده است . حال باید دید اپل چه استراتژیک در فروش خود پیش خواهد گرفت .

با توجه به دو گزارش فوق احتمال اینکه سهام اپل با کاهش مواجه شود کاملا منطقی می باشد . بر همین اساس سهام اپل با کاهش 1.7 درصد به 112.71 به ازای هر سهم رسید .

نظر شما در مورد این گوشی و استراتژیک اپل برای فروش چیست ؟