شرکت مدیاتک - آی تی دان

استفاده از پردازنده های مدیاتک در مدل های پایین رده سامسونگ

گزارشی اخیرا منتشر شده است مبنی بر اینکه احتمالا سامسونگ در محصولات پایین رده خود از پردازنده های مدیاتک استفاده کند . با آی تی دان همراه باشید .

مبنی بر گزارشی سامسونگ از این پس در گوشی های هوشمند پایین رده  خود از چیپ‌ ست‌ های ساخت مدیاتک استفاده خواهد کرد. Tsai Ming Kai مدیر بخش تولید چیپ‌ های پردازشی سامسونگ، از مصاحبه در مورد مشکلات مرتبط با گلکسی نوت ۷ اجتناب کرده است . این مدیر اجرایی اعلام کرده که بخش تولید گوشی‌ و تبلت فقط یکی از قسمت‌های کمپانی سامسونگ است. وی همچنین توضیحاتی را در مورد اینکه چرا به سوالات مربوط به مشکلات نوت ۷ پاسخ نداده ، بیان کرده است . علت می‌تواند به خاطر قراردادی باشد که توسط سامسونگ اخیرا با شرکت مدیاتک امضا رسیده است .

سامسونگ برای محصولات پایین رده خود در حال حاضر از تراشه های  ساخت خود یا کمپانی‌هایی استفاده می‌کند که نام آن‌ها برای افراد چندان آشنا نیست و از جمله این شرکت‌ها می‌توان « Spreadtrum » اسم برد . علاوه بر این در دستگاه های  پایین رده سامسونگ از چیپ‌ ست های قدیمی اکسینوس هم استفاده می‌شود . به عنوان مثال در گوشی‌هوشمند پایین رده سامسونگ گلکسی جی ۱ مدل ۲۰۱۶ از تراشه‌ی اکسینوس ۳۴۷۵ بهره می‌برد . این پردازنده شامل چهار هسته‌ی پردازشی ۱.۳ گیگاهرتزی بوده و چیپ گرافیکی آن نیز Mali-T720 است . مدل های بعدی چنین محصولاتی احتمالا از پردازنده‌های ساخت مدیاتک بهره خواهند برد.

شایعه شده که سامسونگ با مدیاتک قراردادی منعقد کرده است که بر اساس آن ۱۰ درصد از چیپ‌ ست‌ های دستگاه‌های پایین این شرکت کره‌ای توسط مدیاتک تولید خواهد شد. البته شایان ذکر است که شرکت چینی مدیاتک در حال حاضر با ساخت چیپ‌های رده‌بالایی چون Helio برای خود نام و نشان و اعتبار زیادی را دست و پا کرده است. از جمله چیپ‌های رده‌ بالا و قدرتمند این شرکت چینی می‌توان به Helio X20 و Helio X25 اشاره کرد. اما از آنجا که سامسونگ خود چیپ‌ست‌های رده‌بالا و قدرتمندی را در سری اکسینوس تولید می‌کند ، انتظار نمی رود که این غول کره‌ای به پردازنده‌های رده‌ بالای مدیاتک علاقه مند باشد و آن را بخواهد .

نظر شما در مورد مدیاتک و استفاده از پردازنده های این شرکت در مدل های پایین رده سامسونگ چیست ؟