سیستم امنیتی Knox سامسونگ - آی تی دان

هک موبایل های سامسونگ با استفاده از ضعف امنیتی knox

سرویس امنیتی « Knox » که شرکت سامسونگ برای ارتقا و بهبود امنیت موبایل های خود درست کرده است ظاهرا زیاد امن نیست . با آی تی دان همراه باشید .

سامسونگ با معرفی این سرویس ادعا کرد که قدرتمندترین سیستم امنیتی برای موبایل هاست اما بررسی های جدید حاکی از آن است که این ادعا چندان هم صحیح نیست و ظاهرا آسیب پذیری جدی در این سیستم امنیتی کشف شده است .

محققان شرکت امنیتی وایرال در بررسی های خود در مورد این سیستم آسیب پذیری جدیدی کشف کردند . از طریق این آسیب پذیری توانستند به طور کامل کنترل موبایل های گلکسی اس 6 و گلکسی نوت 5 را به دست بگیرند . البته این شرکت پس از کشف این آسیب پذیری خیلی سریع به شرکت سامسونگ کشف این باگ را گزارش داد و سامسونگ هم در آپدیت امنیتی بعدی این آسیب پذیری را رفع کردند .

محققان این شرکت امنیتی توضیح دادند که آن ها توانستند با این ضعف امنیتی تمام سیستم های امنیتی موبایل را دور بزنند و کد خود را اجرا کنند . با وجود اینکه سامسونگ با انتشار آپدیت « CVE-2015-1805 » این مشکل را برطرف کردند ، اما موبایل های قدیمی که آپدیت نشده اند ، در برابر این ضعف امنیتی به شدت آسیب پذیر هستند .

از همین جهت همیشه این شرکت کره ای همواره مشتریان خود را تشویق می کند تا جدیدترین آپدیت هایی که از سوی آن ها منتشر می شود را دریافت و نصب کنند تا از بروز این مشکلات جلوگیری به عمل بیاد .