اپلیکیشن مخرب یا بدافزار - آی تی دان

بیش از 400 اپلیکیشن مخرب در پلی استور گوگل

با توجه به اینکه پلی استور گوگل عملکرد بهتری نسبت به گذشته در خصوص مقابله با اپلیکیشن های مخرب داشته است ، اما هنوز اپلیکیشن های مخرب مختلف در این مارکت گوگل وجود دارد . با آی تی دان همراه باشید .

بر طبق گفته مسئولین امنیت سایبری ، بیش از 400 اپلیکیشن مخرب در این مارکت ( استور ) وجود دارد . همانطور که می دانید کارشناسان گوگل در حوزه امنیت و کشف بدافزار ، به دنبال بدافزارهای مشخص و واضح هستند . این بدافزارها توسط این شرکت آمریکایی با نام « DressCode » شناخته می شوند . این دسته از بدافزارها در واقع اپلیکیشن های معمولی به نظر می رسد و بعد از نصبشان هیچ مشکلی مشاهده نمی شود ولی به محض اینکه این اپلبکشن بر روی تلفن هوشمند قربانی نصب می شود ، سازندگان این بدافزارها قادر به جاسوسی خواهند بود و می توانند اطلاعات موجود در تلفن همراه شخص را به سرقت ببرند .

همچنین بازی « Grand Theft Auto V mod for Minecraft » توسط تیم امنیتی سایبری مذکور ، به عنوان یک بدافزار شناخته شده است . این بدافزار که در واقع نسخه مود شده بازی مشهور GTA می باشد ، با بیش از 500 هزار دانلود در پلی استور گوگل موجود است . هنگامی که برای اولین بار این اپ را نصب می کنید دسترسی اینترنت از شما می خواهد که پس از اتصال این اپ به سرورهای خود ، مشکلات مختلفی را برای گوشی هوشمند شما رقم خواهد زد .

اوایل امسال نیز یک مسئول امنیت سایبری ، از وجود 350 اپلیکیشن مخرب در پلی استور خبر داد . گرچه کمپانی بزرگ گوگل تمام تلاش خود را می کند تا از کاربران اندرویدی خود در برابر این بدافزارها محافظت کند ، اما باز هکران راه های مختلف و جدیدی را برای ساخت و انتشار این بدافزارها پیدا خواهند کرد .

پیشنهاد سایت به شما این می باشد که هنگام دانلود به سازنده اپلیکیشن توجه کنید و اگر نمی شناسید دقت لازم را انجام بدهید و کمی هم تحقیق در مورد سازنده انجام دهید و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک از آنتی ویروس مخصوص اندروید استفاده نمایید .