اپرا مکس - آی تی دان

آپدیت اپرا مکس اندروید با ارتقا قابلیت های امنیتی و ابزار ضدتبلیغ همراه شد

ساعاتی پیش اپرا ، مرورگر خودکار را با قابلیت های جدید بروزرسانی کرد تا به گفته خودش آن را به اپلیکیشن ایمن تری از « اپلیکیشن های ناامن آیفون » تبدیل کند . با آی تی دان همراه باشید .

در پی این بروزرسانی ، این کمپانی محصول دیگر خود « اپرا مکس » را هم از منظر امنیتی آپدیت کرده و نسخه جدید آن را طی روزهای آینده به دست کاربران اندروید خواهد رساند .
مهم ترین ویژگی اپرا مکس « Privacy Mode » هست . این قابلیت به کاربران اجازه می دهد تا حریم خصوص خود را در کلیه اپلیکیشن های اندروید را ارتقا ببخشند . این کمپانی ضمن ارائه این بروزرسانی اپرا مکس اندروید انتقاد تندی هم به شرکت اپل و سیاست هایش داشت .
این کمپانی اعلام کرد که مسئولین شرکت اپل برخلاف تمام شعارهایی که برای حفظ حریم خصوصی کاربران سر می دهد ، توجه ای به اپلیکیشن هایی که این حریم خصوصی را به خطر می اندازند ندارند .

اپرا راهی یافته است تا از این موضوع در پلتفرم اندروید جلوگیری کند . « Privacy Mode » ضمن متوقف کردن اپلیکیشن هایی که کاربر را ردیابی می کند ، می تواند تشخیص دهد که کدام یک از آن ها از نظر اشتراک گذاری اطلاعات با سرویس های شخص ثالث عملکرد درست و ایمنی دارد .

 قابلیت جدید دیگر که از سوی این کمپانی معرفی شد ؛ اد بلاکر « Ad-blocker » یا مسدود کننده تبلیغات است .
اد بلاکر مثل فیلتر برای مسدود سازی تبلیغات و ردیابی  « Tracker » های سایت ها عمل می کند تا با تبلیغات کمتری در محیط وب و اپلیکیشن های اندرویدی مواجه شوید .

لازم به ذکر است که حالت « Privacy Mode » به کاربران اجازه می دهد تا دیتای اپلیکیشن ها را در مقابل هکرها و بدافزارها رمزنگاری و محافظت نمایند .
اگر تاکنون از اپرا مکس استفاده نکردید پیشنهاد می کنم از پلی استور گوگل دانلود و استفاده کنید و نظرتان را درباره اش با ما در میان بگذارید .