پردازنده هلیو x30 مدیاتک - آی تی دان

پردازنده Helio X30 مدیاتک با فناوری ساخت 10 نانومتری TSMC تولید خواهد شد

یک گزارش جدیدی از کشور چین منتشر شده است که در آن گفته شده است که شرکت مدیاتک برای ساخت دو چیپست ( پردازنده ) با فناوری ساخت 10 نانومتری با شرکت تولید کننده این روش یعنی « TSMC » وارد همکاری شده است . با آی تی دان همراه باشید .

چیپست هایی که مدیاتک در حال ساخت آن هاست ؛ شامل هلیو X30  یعنی « Helio X30 » ( آخرین محصول پیشرفته این شرکت تاکنون ) و هلیو X35 یعنی « Helio X35 » ( محصول اقتصادی این شرکت ) می باشد . طبق آخرین اخبار ، چیپست ( پردازنده ) های 10 نانومتری هلیو X30 و X35 در اواخر سال 2016 و اوایل سال 2017 به تولید انبوه خواهد رسید .

ظاهرا مدیاتک در فکر ساخت یک سری جدید از چیپست های 10 نانومتری برای دستگاه هایی که از میان رده ها فوی تر است ، می باشد .
همچنین گفته می شود این شرکت جزو اولین گروه از مشتریان TSMC ( مانند شرکت مشهور اپل ) بوده است که از فناوری ساخت 10 نانومتری استفاده کرده است .

در ساخت هلیو X30 از طراحی یک پردازنده استفاده شده است ، بدین گونه که پردازنده اجرایی حداقل به ده هسته مجهز می باشد که پردازش های سنگین بر عهده دو هسته Cortex-A73 با حداکثر سرعت 2.8 گیگاهرتز است . چهار هسته Cortex-A53 با سرعت کلاک 2.2 گیگاهرتز برای فعالیت های پس زمینه دستگاه و چهار هسته دیگر Cortex-A35 برای پردازش عملیات غیر دستوری و وظایف روزمره در این پردازنده جای گرفته است .
این چیپست از 8 گیگابایت رم پشتیبانی می کند و چهار هسته گرافیکی PowerVR نیز در آن برای پردازش های گرافیکی استفاده می شود . همچنین این محصول جدید قرار است قابلیت پشتیبانی از پلتفرم Daydream VR که توسط گوگل رونمایی و معرفی شد داشته باشد .

در مجموع مدیاتک تلاش کرده است تا پیشرفته ترین تکنولوژی در برابر رقیبانی همچون اسنپدراگون کوالکام و اگزینوس سامسونگ ارائه دهد . همچنین مدیاتک به تولیدکنندگان گوشی های هوشمند چینی که به محصولات ارزان قیمت این سری پردازنده ها تمایل دارند اجازه ارائه عملکرد رقابتی در کنار قیمت های فوق رقابتی در کشور را بدهد .